lørdag, januar 26, 2008

Husker du?

I dag når jeg dusjet kunne jeg plutselig ikke huske om jeg hadde vasket håret eller ikke. Uansett hvor mye jeg tenkte etter var det helt borte fra hukommelsen min.

Av og til når jeg kjører på steder jeg har kjørt mange ganger før, så kan jeg ikke huske å ha kjørt deler av strekningen etterpå. Jeg kommer hjem, og kan verken huske om jeg møtte biler eller mennesker.

Vaner i livet går noen ganger på autopilot. Det er litt skummelt!

Har du noen slike episoder?

5 kommentarer:

Ingar T. Hauge sa...

Jeg husker at mens jeg ennå bodde hjemme kunne jeg aldri si sikkert om jeg hadde låst døren eller ikke. Jeg hadde jo alltid det, men kunne bare ikke huske det...

Vibeke sa...

jepp, been there, done that!

silje sa...

i sta våkna eg på sofaen og kunne ikkje huske at eg hadde sovna... går det for det samme? ;)

Anonym sa...

Dette opplever jeg stadig vekk. Det skumleste er npr jeg opplever det midt inni liturgien. Midt inni trosbekjennelsen, for eksempel.

Hjernen vår trenger noen hvileskjær noen ganger, tror jeg. Men det er litt uggent likevel. Særlig når det opptrer i kombinasjon med bilkjøring.

Anonym sa...

På vei hjem fra jobben må jeg passe på å ikke kjøre for langt i rundkjøringene. Kommer jeg helt rundt og forbi der jeg kjørte inn, glemmer jeg om jeg var på vei til eller fra jobb...