onsdag, juni 28, 2006

Norge, mitt Norge

Det er jo faktisk en liten stund siden jeg kom tilbake hit til Tyskland, men jeg har altså vært hjemom en tur.

Mellom 13. og 20. juni var vi samla hele familien hjemme på Ask, og fikk gjort flere kjekke ting. Blant annet var vi til fotograf og tok familiebilde - for første gang i historien. Blir sikkert flott, til tross for at jeg har hatt noen ville drømmer om resultatet. Blant annet hadde de datamanipulert meg, fordi jeg ikke passa helt inn med resten! ;) hehehe.

Så, på søndagen, var det møte på bedehuset hjemme, der de tok det formelle farvel med mamma og pappa før de reiser til Japan. Der sang vi, hele gjengen + et par sanger med bare mannsstemmer. Var gøy, som alltid, det.

På lørdagen (den 17. altså) var jeg på elevstevne på Lundeneset. Det var 5 år siden jeg gikk ut derifra, og vi var derfor spesielt invitert. Traff masse folk jeg ikke har hatt kontakt med i det hele tatt siden den gang, og det var en virkelig gøy dag! Og Lundeneset er blitt en helt fantastisk vakker plass! De har bygd mye nytt, og det er blitt en perle.

Det var DEILIG å være hjemme en ukes tid, og jeg samla mye krefter. Gøy å treffe søsken, sviger-søsken, foreldre og, ikke minst, niese og nevø. Blir en stund til jeg treffer Margrethe neste gang ihvertfall. Og tilbake her i varmen i Tyskland, så går hverdagen så mye bedre etter å ha hatt litt skikkelig fri. Dessuten er det ikke lenge til 15. juli - og da bærer det hjem på skikkelig sommerferie. Hele 3 uker med avspasering.

Ingen kommentarer: