fredag, september 21, 2007

Svart

Da har jeg klart det. Torsdag morgen var jeg på jobb, og fikk en forespørsel fra Oslo om jeg kunne ta imot noe råmateriale. "Njoda", svarte jeg. "Det er litt få ledige linjer så lenge God morgen, Norge går, men jeg skal høre med Linjekontrollen om det er noe ledig."

"Bruk 2-eren du" kom svaret fra Linje. "Er du sikker?" spurte jeg, "For det ser ut som Nyhetskanalen ligger der". "Neida, det er back up-linja" forsikret de meg om. Etter å ha spurt en gang til om de var helt sikre på dette satte jeg i gang med rutinga.

Karen som skulle spille over materiale til meg lå ute med et frysbilde av to sauer på et jorde. Jeg kikket opp på TV-skjermen i det jeg rutet ferdig, og plutselig ser jeg at nyhetene klokken 9 på TV 2 og Nyhetskanalen forsvinner. Hva dukker opp i stedet? Jo, nettop: To sauer på et jorde.

Du kan si det sånn at jeg var kjapp med å rute tilbake. Så har jeg altså gjort dette også: Jeg, Torgeir Hauge, har tatt TV 2 av lufta! Selv om det ikke var min feil... ;)

1 kommentar:

totliii sa...

kuhult! godt jobba!! Ü