søndag, oktober 07, 2007

Solskinnsturer

Den siste tiden har solen besøkt Bergen. Åh herlighet, det var deilig det! Det nærmer seg dessuten avreise for Johanne, så vi har benyttet hver ledig stund sammen til å gjøre gøye ting.

Vi begynte med en tur til Kolbensvarden - Askøys høyeste topp. Det var ganske bratt, men vi hadde med oss Balder (hunden til kusina mi), og, gamle mannen som han er, så sprang han lett oppover. Denne turen skulle vise seg å bare bli oppvarminga til senere...

Vi har jo oppdaget Askøy Terapibad, et basseng som holder 34 grader. I tillegg til sauna og massasjestråler så er utsikten inn mot skogen kjempeflott. Her har vi nå hatt oss to turer, og snakker om å få til en runde til før Johanne reiser om ei uke.

Søstra mi Reidun og den familien der er allerede på tur. De reiste til Japan på mandag, og jeg kjørte dem til flyplassen. Benjamin, som er 3 år, var redd for å fly, men turen gikk visst greit når han først kom seg ombord. Vi hadde oss en tur utom Arna for å si hadet før de reiste. For Johanne er det kanskje vanskeligst å ikke få se vesle Hannah på et halvt år.

Vi har trøstet oss med noen hjemmekvelder, med god mat (krabbe!) og film (Love Actually). Det er ikke så ille det. :)

Og så kom jo selve høydepunktet: Fredag gikk jeg og Johanne Vidden. 4 timer er ikke så dårlig tid, tror jeg, og det var kjempedeilig og koselig! Været var helt fantastisk, og selv om kreftene nærmet seg minimun mot slutten, så hadde vi en flott dag! Johanne har forresten skrevet om turen også.

Så nå er det ei uke igjen før Afrika kaller... Det blir rart og trist når hun reiser. Men i går kveld kjøpte jeg billetter sjøl jeg. Jula skal feires blant palmer og strender, med min aller kjæreste, i Mombasa! Hurra!

Ingen kommentarer: