torsdag, april 28, 2005

"I hate the Giants"

Det skal ikke være lett å være på laget som alltid vinner. Spesielt ikke når man begynner å tape - i stor stil.

Baseball er en stor idrett i Japan, og Yomiuri Giants er baseballens Rosenborg. Ingen liker å innrømme det, men de er i en klasse for seg selv. Irriterende nok. Grunnen kan selvsagt diskuteres, men det er ikke det som opptar meg i dette øyeblikk. Det som gleder en erkefiendes sjel i dag, er det faktum at Giants taper - og taper - og taper. De ligger faktisk på siste plass så langt i sesongen. Og selvsagt begynner spillernes dårlige humør å bli vanskelig å skjule.

The Japan Times siterer Giantsspilleren Tuffy Rhodes, som etter et tap på 7-5 mot Yakult Swallows skal ha sagt at "Everybody is lousy, I hate this! I hate the Giants".

Dårlige tapere, eller? Det er det som er problemet med å være vandt med å alltid vinne. Uro innad i leiren til Giants er uansett ikke å forakte. :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH!!!!!!!!!!! Jah! Fure! Fure! Taigaaaaasu!

Måtte det bare vare. At Giants taper er bedre enn at Tigers vinner. Himmel.

Anonym sa...

Muhahahahaaa!
Lo godt av dette da jeg sendte deg den artikkelen, og ler fremdeles innmari godt. Haha, Giants i indre krise fryder meg.
Go Tigers!!!!!!!!!

Anonym sa...

Hei Torgeir. Eg har ikkje så mye å si om Giants (japansk baseball må vel kunne sies å være for spesielt interesserte?!), men eg ville bare si hei til deg, kult at du e med på blog-bølgen!!! :)Besøk min side då! :)

Ciao

Anonym sa...

Hei, hei.
Kult at du og blogger!! Eg fant siden din gjennom Iris, som eg igjen fant gjennom noen andre... Thats blog-life.. Har du det bra?? Må finne på noe en dag!!

Klems Hege

agk sa...

Ingen ting er så godt som å se hovedfienden slite. Må nok innrømme at Japansk baseball taper terreng hos meg i og med at det ikke blir overført på noen av UPC's kanaler, men vet jo likevel hvor viktig det er at Tigers gjør det bra. I alle fall i forhold til enhver erkefiende.
Selv er jeg fornøyd hver gang et annet lag enn Liverpool taper i Premier League...