onsdag, mai 18, 2005

Det glade budskap


Utklippet over, fra Yahoo i Japan, viser en gledelig nyhet for alle oss Hanshin Tigers-fans.

Ja, folkens... Det er virkelig baseball det er snakk om igjen her på Torgeirs Liv og Levnet. Ved forrige artikkel fikk jeg noen kommentarer på at dette var fullstendig ukjent stoff for de fleste, og at det gav lite mening. Jaja, tenkte jeg. Vi får prøve å gjøre noe med det da!

Så for ordens skyld: Hanshin Tigers hører hjemme i Osaka/Kobe, og er et av de største lagene i japansk baseball - til tross for at de ikke akkurat har vunnet for mye opp gjennom historien. Erkerivalen heter Yomiuri Giants, og er fra Tokyo. Og irriterende nok, så vinner de sesongen med jevne (tette) mellomrom.

For å komme til poenget: Det tabellen viser, er at Tigers ligger på andre plass; kun en kamp bak ledende Chunichi Dragons. Og ikke nok med det: Giants ligger solid plantet på 6 - altså siste - plass! Hirr hirr!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Muahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaah!

Banzai! Banzai! Banzai!

Anonym sa...

Først og fremst sitter jeg og irriterer meg! Ikkje fordi at du skrive om baseball igjen..Heller ikke fordi jeg tenker med meg selv "hvor er egentlig samfunnet vårt på vei, når slikt skjer?". Nei, jeg irriterer meg rett og slett over en skrivefeil... "Og ikke nok med deg:" Skjerp deg, Torgeir Hauge. Det skal stå "Og ikke nok med det"

Anonym sa...

Feilen er retter opp! :) Takk for kritisk blikk... :D Vil du lese korektur for meg???