torsdag, januar 26, 2006

Det funker... faktisk

Nyttårsforsettet mitt er (lite kreativt, men dog...) å trene - hele tre ganger i uka. Og så langt fungerer det bra!

Trening og trening... noen vil hevde jeg sniker meg unna, men jeg mener bare jeg varierer treninga noe, slik at enkelte dager er hardere enn andre. Poenget er for meg å ha rutine, slik at jeg gjør noe "sportslig" hver mandag, onsdag og fredag.

Enkleste dag er fredag. Da er det nemlig FyFo, eller Fysisk Forstring, som er obligatorisk for oss vernepliktige. Da møtes noen av de norske her nede og spiller fotball i en og en halv time. Trim nok for Torgeir det!

Og for tiden er det fotball om onsdagene også. Da spiller vi namlig kamper mot andre militær-lag her nede i en eller annen slags cup. Så langt har vi vunnet en kamp og tapt en. Og her kommer en helt utrolig uttalelse fra Torgeir Hauge: Det er gøy!

Så er det mandagen da... så langt har jeg vært litt på treningsstudio, og litt på golfbanen, som er vår nærmeste nabo her inne på basen. Og til dere som er kritiske til golf: Jo, det er faktisk sport, og ja, en blir sliten av det i lengden! Så det, så! hehe...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg er i SJOKK! Du trener mer enn meg...

Anonym sa...

hehe... d e kult. trening e bra. seie di. turgåing funke fint syns eg. Ü

gla i deg! Gud velsigne deg!

Liv Iren og Håkon sa...

haha!! og så treningsstudio da?! vektløfting eller yoga/aerobic det går i? ;-)

Anonym sa...

Hehe! Du trener?? Jaja, bra vi er to som hadde samme forsett da.. trener 3 ganger i uken i studio.. kan SE magen forsvinne, så det blir kjekt med bikini i sommer ja! ;-)

agk sa...

Golf er sport, men du blir mest sliten av gåinga mellom hullene. Ikke selve spillet.
Men godt å se du holder på å få fart på beina og har fått øynene opp for verdens desidert beste idrett: FOTBALL!

Torgeir Hauge sa...

Bare ro deg ned, Alfred... jeg har aldri sagt noe om "verdens desidert beste idrett"... nesten så jeg burde sensurere innlegget ditt her... :P

Forøvrig er golf også slitsomt underveis (selvom du har et greit poeng der). Konsentrasjonen er jo på topp hele tida... ;)