mandag, november 06, 2006

Hjulspor til besvær

I går kveld, på vei hjem fra Os, trodde jeg virkelig jeg skulle vrake nok en bil.

Det er til tider voldsomme mengder vann som daler ned fra himmelen for tida, og i går tok det helt av. Fullstendig klar over dette, og med den faren for vannplaning det medfører, kjørte jeg forsiktig. Samtidig var jeg klar for å komme meg hjem og i seng, og lå på fartsgrensen, som er 70 km/t.

Flere ganger så jeg store vannansamlinger, og var påpasselig med å minske farten før jeg kjørte inn i innsjøene. Men plutselig, i en sving, ble jeg overrasket av dype hjulspor, med stor oppsamlingskapasitet. Bilen gikk rett ut mot høyre (og med tanke på at det var en venstresving, så er det litt kjipt), hvor autovernet ventet. Jeg kan ikke ha vært veldig langt unna idet jeg overvant kontrollen over bilen.

Hjertet brukte lang tid på å innta normal-tempo igjen etter dette. Skummelt!

6 kommentarer:

Johanne Pauline sa...

skummelt!! men bra det gikk bra då hvertfall;)

Astrid sa...

Hehe, med ein gong eg hadde sag det tenkte eg berre "Neeeeeeeeeeei!! Sa eg virkelig det?" Når ein sit i ein fysikklasse og nett har snakka i 2 skuletimar om nettopp massen til jorda, så føler ein seg ikkje LITE blond når ein kjem med eit sånt spørsmål. Skal prøve å tenkje meg om etter dette, hehe :)

Anonym sa...

Os. dit skal eg. Os. jeee.

Liv Iren og Håkon sa...

så bra du lever da! hvem skal ellers gjøre narr av meg hele tiden!!

Torgeir Hauge sa...

Jeg vet ikke helt hvordan du har fått det inntrykket, Liv Iren... Jeg gjør ikke narr av verken deg eller andre. Det er sterke anklagelser, det der.

Liv Iren og Håkon sa...

litt spøk var det da! narr er kanskje et dårlig ord.. erte da! uansett så er det bra du klarte å få kontroll over bilen igjen.. Jeg hadde for stor fart i en sving en gang det var glatt, og fikk skikkelig gli på bilen så det var rett før jeg kræsjet med en parkert bil.. hjertet hoppet nok over et par slag da ja.. skumle greier.. :S