onsdag, august 01, 2007

3 gode venner

På båten i dag satt jeg rett forran 3 damer i 40-årene. De var i godt humør tidlig på morgenen, og kanskje de eneste som hadde en høylydt samtale. Det var informativt nok det, og jeg hadde nok hørt det meste av hva de sa selv om jeg hadde valgt å sitte et annet sted på båten, for noe blygsel var det ikke å spore hos disse venninnene.

Så allerede før jobb har jeg i dag lært at:

  • David (sønn til dame nr. 2) kunne vente seg en skjennepreken etter å ha latt kaffitrakteren stå på i natt.
  • At jenter som er tidlig ute med å få sin første menstruasjon, i sin tur også kommer tidlig i overgangsalderen.
  • Dame nr. 3 skulle fyre i peisen i kveld. Dette sa hun forøvrig 3 ganger i løpet av de ti minuttene båtturen tar. Dame nr. 1 mente at de fleste sikkert fyrte nå for tiden.
  • Dame nr. 1 har fått seg pulsklokke og greier. Skal begynne å trene, hvis hun nå kommer så langt da.

Hvor mye av denne informasjonen jeg egentlig trengte, vet jeg ikke. Men jeg hadde strengt tatt ikke noe valg. Ha en god dag.

2 kommentarer:

Vibeke sa...

hehe.. eg ler!

Ingar T. Hauge sa...

Og det er mer interessant enn noen buss-/båtsamtale jeg noen gang har eller kommer til å overhøre.