En dårlig dag på jobben?
Telefonen ringer. Tre ring. Et 22-nummer... det er typisk telefonselgere som ringer meg fra 22-nummer. Men tar jeg ikke telefonen nå, vil de sikkert bare fortsette å ringe og ringe de neste dagene. Like greit å kaste seg ut i det.
- Ja, det er Torgeir.
- Hallo Torgeir. Jeg ringer fra Gjensidige.
- Ja...?
- Jeg ser at du har to forsikringer hos oss - reise og innbo.
- Stemmer nok det, men...
- Ja, og hvis du har tre forsikringer blir du totalkunde og får dermed gunstigere pris.
- Åja, men du... det var i grunnen greit at du ringte nå. Jeg har lenge hatt planer om å ringe til dere selv.
- Javel?
- Du skjønner, jeg vil gjerne si opp reiseforsikringen min.
- Ehm... kremt... jaha? Hvorfor det?
- Fordi jeg har en gunstigere avtale gjennom jobben.
- Okey. Men... ja. Det kan jeg sikkert ordne for deg.
- Så da kansellerer du den for meg?
- Ja, jeg gjør vel det.
- Tusen takk. Hadet bra da.
- Hadet.
Håper ikke dama som var satt til å selge forsikringer opplevde omvendt provisjon; Å bli trekt i lønn for hver forsikringsavtale hun avslutta for en kunde.
1 kommentar:
He he, hvis negativ provisjon hadde vært tilfelle skulle jeg aldri satt opp sperre for telefonselgere på mobilen min. Da skulle jeg prakket alt mulig på dem, så hadde de nok sluttet å ringe meg etter kort tid.
Legg inn en kommentar