lørdag, februar 14, 2009

En dårlig dag på jobben?

Telefonen ringer. Tre ring. Et 22-nummer... det er typisk telefonselgere som ringer meg fra 22-nummer. Men tar jeg ikke telefonen nå, vil de sikkert bare fortsette å ringe og ringe de neste dagene. Like greit å kaste seg ut i det.
- Ja, det er Torgeir.
- Hallo Torgeir. Jeg ringer fra Gjensidige.
- Ja...?
- Jeg ser at du har to forsikringer hos oss - reise og innbo.
- Stemmer nok det, men...
- Ja, og hvis du har tre forsikringer blir du totalkunde og får dermed gunstigere pris.
- Åja, men du... det var i grunnen greit at du ringte nå. Jeg har lenge hatt planer om å ringe til dere selv.
- Javel?
- Du skjønner, jeg vil gjerne si opp reiseforsikringen min.
- Ehm... kremt... jaha? Hvorfor det?
- Fordi jeg har en gunstigere avtale gjennom jobben.
- Okey. Men... ja. Det kan jeg sikkert ordne for deg.
- Så da kansellerer du den for meg?
- Ja, jeg gjør vel det.
- Tusen takk. Hadet bra da.
- Hadet.

Håper ikke dama som var satt til å selge forsikringer opplevde omvendt provisjon; Å bli trekt i lønn for hver forsikringsavtale hun avslutta for en kunde.

1 kommentar:

Ingar T. Hauge sa...

He he, hvis negativ provisjon hadde vært tilfelle skulle jeg aldri satt opp sperre for telefonselgere på mobilen min. Da skulle jeg prakket alt mulig på dem, så hadde de nok sluttet å ringe meg etter kort tid.