tirsdag, mai 24, 2005

Håpløst reklameobjekt?

Jeg kom over en reklame for Notar, og satt igjen med tanken om hvor håpløst det egentlig er å lage reklame for eiendomsmeglere.


For Notar reklamerer med slagordet "Vi finner den kjøpern som er villig til å betale mye for din bolig". Men ærlig talt; dersom jeg skulle kjøpe bolig, så hadde jeg ikke gått til noen som har dette som mål. De innrømmer jo helt åpenlyst at de skal gjøre hva de kan for å få meg til å betale så mye som mulig.

Dersom man derimot lover "Vi finner boligen som er billigst for deg", så frister det ikke mye å selge gjennom Notar.

Konklusjon: Uansett hvilken side av kundemassen bransjen henvender seg til, så kommer de skjevt ut med den andre siden. La oss kalle dette en markedsføringsutfordring. Lykke til! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa! Eg tenker på det hver gang eg får sånn reklame i posten. Eg kommer iallfall aldri til å velge notar når eg skal kjøpe noe. Thats for sure!

Torgeir Hauge sa...

Turid, du har et poeng. Kanskje Notar hadde løyst problemet dersom de KUN hadde brukt det slagordet som står rett under logoen. Men nå er det imidlertid ikke slik... Og du vet; illustrasjonsfoto er ikke alltid helt representativt! :) Men tar på meg selvkritikk der for dårlig redaksjonelt arbeid. Som redaktør skal jeg ta det opp med den aktuelle journalisten.

agk sa...

Jeg tror egentlig Notar har gjort det beste ut av en håpløs situasjon. De har laget en reklame som sparker beina under de selv, og skyter seg selv i foten samtidig. Men så håper de da at ingen legger merke til det. En taktikk som altså har slått feil...
Stå på, Toggi, dette er utmerket graving!!