torsdag, april 20, 2006

Verdens beste...

Det er vår i Ramstein. Nydelig vær, og dagene tilbringes så mye som mulig ute, og etter arbeid gjerne på en av tysklands fineste golfbaner, som tilfeldigvis ligger som nærmeste nabo til huset vi bor i på basen. I dag er det årets varmeste dag så langt, med hele 23 grader i skyggen og strålende sol. Uniformsermene er brettet opp, og humøret steget flere hakk. Det er bare synd at jeg allerede nå reiser til Norge igjen, hvor jeg skal være nesten 3 uker på en øvelse. Sikkert fint det og, men jeg tviler på at det er rundt 20 grader i Stavanger.

Forøvrig er det en gang for alle bevist; Av alle amerikanske militærbaser i hele verden, er Ramstein Air Base den aller fineste. Jeg stjeler likesågodt Sersjant Fredrik Bjerkes artikkel fra det norske støtteelementets nettsider:

"Ramstein Air Base vant Installation Excellence Award i konkurranse med alle andre amerikanske militærbaser på kloden. Premien var på den nette sum av en MILLION US dollar. Dette bekrefter det vi allerede vet, Ramstein AB er et veldig bra sted å arbeide og besøke. Pengepremien skal brukes til å gjøre basen enda bedre."

Men så bruker de unektelig mye krefter på å holde plener, bed og omgivelsene pene da. Så det skulle bare mangle!

10 kommentarer:

Liv Iren og Håkon sa...

Kan du spille golf Torgeir?? Skal si du er blitt sportslig da!

totliii sa...

eg har aldri spelt golf. barra mini-golf på den gamle mobilen min. den eg la ijenn på stansted ifjor vår.

Ingar T. Hauge sa...

Guwaa, urayamashii...! Jeg har og lyst på 23 grader!

Torgeir Hauge sa...

Første gang jeg spilte golf var jeg vel 7 eller 8 år... var golfbane hvor vi pleide å feriere i Japan. Så ja, jeg kan spille, har spilt en del, men jeg er likevel urovekkende dårlig! :P Nå er jeg forøvrig i Stavanger på øvelsen Steadfast Jackpot, hvor jeg skal gjøre... skal vi se... hmmm... absolutt ingenting - omtrent! Hihi... kan sikkert bli litt kjedelig og.

silje sa...

hei!
eg sit her, og kjenner kanskje feberen herje i kroppen. litt usikker -
men uansett
Hei!
Eller som eg plar seie til Øyvind Vedvik; Hay. Men eg veit ikkje korleis det stavast.
:)

Anonym sa...

hehe. I huset, bortafor huset, bortafor huset til golfbanen...

Anonym sa...

Elendig arm-oppbrett forresten! Jobb litt med den!

Torgeir Hauge sa...

Armene pleier jeg ikke å brette opp, Omis... det gjør litt vondt. ;) Men ermene derimot - DE er brettet nå, og jeg skjønner ikke hva som er feil med min jobb der?

silje sa...

hallo. det er vår her og, men eg slutter ikkje å blogge av den grunn.

snurt helsing
silje

Liv Iren og Håkon sa...

Jeg synes brettingen var fin jeg!