torsdag, mai 10, 2007

Lite om mitt liv, mer om Johanne sitt :)

Johanne er for tiden aktiv med å ta russeknuter, og i natt sov hun i en rundkjøring. Det er ikke ofte jeg snakker med henne klokken 7 om morgenen, men det gjorde jeg i dag. Og ikke nok med det, hun var jammen opplagt og giret også! ;) Hun hadde tatt to knuter i natt; Tilbringe en natt i rundkjøring, og å døgne. Bra gjort, syns jeg!

Når en er russ kommer kanskje kontrastene mellom det å være kristen og ikke ekstra sterkt til syne. Det fikk gjengen i rundkjøringen i natt oppleve. Johanne kunne fortelle om Os-russ så fulle at de knapt kunne gå, som ravet rundt og stupte med hodet først i asfalten, og som likevel syntes det gøyeste i verden var å kaste egg og sprute øl på de som lå i rundkjøringen. Morro? Neppe!

Jeg tror likevel Johanne sitter igjen med masse positivt etter natten også. Å se hvordan natt går over i dag er ikke noe et B-menneske gjør hver dag. Og måten alle forbipasserende sjåfører hilser og tuter oppmuntrende på er en gøy annerkjennelse. Postdamen stoppet til og med og leverte en fersk avis til gjengen ved daggry.

Dette tyder på at denne slags knuter er gøy for alle parter - det er en utfordring for de som skal gjennomføre det, og det er morsomt for omgivelsene. Dessuten gir det vel bedre minner enn at det eneste du husker fra tida var at du lå med hue i en grøft?!?

Ikke alle russ er idioter, nemlig!

Ingen kommentarer: