fredag, juni 08, 2007

Sing Song og bading

På Nojiri, ferieplassen vår i Japan, ligger en av Japans eldste golfbaner. Den er ikke noe fancy, men ble flittig brukt av oss amatører, både privat og i turneringer.

Hver søndag ettermiddag stengte banen. Den var da reservert for den norske minoriteten blant de vel 250 hytteeierne. Men det var ikke golf det gikk i da. Nei, hele familien var invitert til "Sing Song" - en slags sang-piknik. Alle hadde med seg mat, og vi sang den ene god-sangen etter den andre der vi satt i familieklynger rundt omkring på plenen.

Hvorfor forteller jeg dette nå? Jo, fordi i går var jeg på Kongshaug, og der var årets siste torsdagsmøte. Det ble arrangert ute i parken, og mens vi satt der i en stor ring på plenen, med gitarer som klimpret til allsangen, så kom minnene strømmende på. Det var koselig.

Jeg hadde forresten også årets første bad. Det var overhodet ikke kaldt. Derfor er det litt rart at jeg i dag har vondt i halsen. For det skylder jeg heller på luftkjølinga på jobb. :)

2 kommentarer:

Ingar T. Hauge sa...

Aaah, Sing-Song. Savner Nojiri. Savner golf.

Jeg håper vi får tid til litt golf i sommer, Torgeir.

Liv Iren og Håkon sa...

jeg og badet i går!!! det var faktisk deilig!!